//wpis testowy…

//wpis testowy xd
#gamedevdlanormictwa czyli wytłumaczenie jak działają różne mechaniki z gier

Na początek coś prostego. Jak to się dzieje że kółko toczy się po platformie i nie spada?

Symbole graficzne użyte w przykładzie:
zielone kwadraty – Box Collider2D czyli kształt obiektu dzięki któremu można wykrywać kolizje z innymi obiektami
zielone kółka – to samo co wyżej tyle że okrągłe
czerwona linia – linia od transformu koła do transformu obiektu z którym koło się styka. Transform to pozycja i rotacja obiektu w przestrzeni świata gry.
niebieski promień – kierunek w którym są aplikowane siły fizyczne koła

Jak to działa?

Kółko wykrywa obiekt z którym się styka i w zależności od tego jaki collider jest do niego dołączony to siły są aplikowane w tym kierunku. Jeśli wykryty obiekt ma collider w kształcie koła to nasze koło jest pchane w kierunku transformu obiektu.
Jeśli wykryty obiekt jest kwadratem to koło jest pchane w przeciwnym kierunku transformu wykrytego obiektu.
Ale to nie wszystko to co napisałem wyżej wciąż nie powoduje że kółko zacznie się toczyć a jedynie dociska koło do innych obiektów.
Kołu trzeba nadać jeszcze kątowego przyspieszenia czyli zacząć obracać obiekt niewidzialną dźwignią, dokładnie tak samo jakby pedałować monocykl.

#gry #ciekawostki #gamedev