Pora na kolejny wpis o…

Pora na kolejny wpis o kulisach tworzenia MMORPGa z serii “100 dzienników challenge Na Przekór Wszystkiemu”! Dzisiejszy temat:

Dziennik 5 – Jak przetrwać Early Access gry MMORPG

Early Access to wspaniała sprawa zarówno dla twórców gier, jak i dla graczy. Dzięki niemu mogą powstawać projekty, które inaczej nigdy nie ujrzałyby światła dziennego – tak było też w naszym wypadku. Graczom z kolei daje możliwość udziału w procesie tworzenia oraz realny wpływ na końcowy kształt produkcji. Jak jednak wszyscy dobrze wiemy, nie zawsze wygląda to tak kolorowo.

Wchodząc na Early Access byliśmy w pełni świadomi, że musimy zapracować na zaufanie graczy. Byliśmy jednak zdeterminowani, żeby kontynuować prace nad Glorią Victis. Zdecydowaliśmy się więc na dość radykalne, by dać o tym znać odbiorcom – regularne aktualizacje. Co oznacza to w naszym przypadku? Przynajmniej jedną w tygodniu. 😛 Nie ukrywam, że jest to dość dzikie tempo i często łapiemy zadyszkę, ale opłaca się – kilka konkurencyjnych tytułów, które śledziliśmy, upadło właśnie przez brak aktualizacji. No i nie każdy może się pochwalić, że wydał 50 update’ów w 9 miecha! A do tego dochodzi ze 3 razy więcej hotfixów po stronie serwera (wrzucamy również w weekendy). Ostatni update miał numer 138 – nienajgorszy wynik jak na 2 lata od premiery. ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

Nasze zaangażowanie przekłada się wprost na zaufanie, jakim obdarzają nas gracze oraz na odbiór gry. Miło jest zobaczyć w recenzji, że ktoś docenia nasz upór i ciężką pracę nad grą. W ogóle współpraca z Community jest jedną z najciekawszych rzeczy, jaka składa się na proces tworzenia gry MMORPG. Nasi gracze aktywnie w nim uczestniczą, na przykład tłumacząc Glorię w wolnym czasie na ich ojczyste języki. Choć oficjalnie wspieramy tłumaczenia jedynie na angielski i polski, bo w takich językach gra powstaje, to w chwili obecnej gra dostępna jest już w 15 wersjach językowych. Jeden z takich hobbystów z Grecji na ogół kończy tłumaczyć wszystkie nowe linie dialogowe i nazwy przedmiotów pół godziny po wprowadzeniu wersji angielskiej.

Wracając do naszego Community: w grach MMORPG, które nieustannie się rozwijają, ważna jest też transparencja. Dlatego też regularnie omawiamy z graczami istotne tematy i planowane zmiany, zarówno na naszym forum Steam, jak i na oficjalnym kanale na Discordzie. Zresztą, chłopaki z designu siedzą na ponad 10 kanałach związanych z grą, rozmawiając z największymi gildiami oraz najlepszymi graczami.

W Community znaleźliśmy w nim wiele zajebistych osób, które dołożyły swoją cegiełkę do stworzenia tak unikatowego projektu. W tym: moderatorów forum, community managera z USA, który jest świetnym grafikiem 2D oraz freakiem na punkcie średniowiecza (i ma imponującą wiedzę), zawodowych edytorów, którzy zaproponowali korektę tekstu oraz… programistę i 3 designerów. ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ O tym – jutro!

Dzisiejsze #rozdajo wygrywa @DziadowskaMariola, przy następnym wpisie kolejne losowania klucza #steam do naszej gry.
Zapraszam do obserwowania taga #gloriavictis gdzie będziemy publikować w sumie sto podobnych tekstów..

Głowna strona
Steam
Facebook
Trailer gry

#gloriavictis #rozdajo #gamedev #praca #ciekawostki #dziendobry #programowanie #chwalesie #steam #gry #gruparatowaniapoziomu