#heroes3 #gry…

#heroes3 #gry #ciekawostki
Dobra. Dziś uściślimy sobie pobieżnie jak działa ruch na mapie w Herosach 3 bo pełno ludzi pyka i mam wrażenie,
że gra przechodzi wieczny renesans ale mało kto wie co i jak.
Na początku każdego dnia bohater dostaje pewną liczbę punktów ruchu. każdy ruch z pola na pole odbiera mu pewna liczbę tych punktów. Ruszyć się można po 4 osiach, poziomo, pionowo i dwóch przekątnych. Ruchy po przekątnych zabierają 1,41 razy więcej niż poziome i pionowe.
Na wartość punktów mają lub mogą mieć wpływ następujące czynniki:

-Logistyka
-Specjalność bohatera w logistyce
-Prędkość najwolniejszej jednostki w armii bohatera
-Bonus z dwóch lokacji na mapie: Stajnie i Latarnia
-Artefakty: buty szybkości, rękawice, czapka admirała i jej dwa pod-składniki, czyli naszyjnik i czapka kapitana

Głównym czynnikiem wpływającym na ilość punktów ruchu bohatera jest jego najwolniejsza jednostka w armii.
Każdy bohater ma bazową wartość ruchu równą 1900 punktów, która jest zredukowana jeżeli posiada on jednostki
o ruchu wolniejszym niż 9 i zwiększona jeżeli wynosi więcej ale nigdy ponad poziom 2000 punktów. Ruch na wodzie zawsze wynosi 1500 bez względu na stan armii. Tabelka tłumaczy to jaśniej:

Najwolniejsza jednostka –Bohater
3———————————1500
4———————————1560
5———————————1630
6———————————1700
7———————————1760
8———————————1830
9———————————1900
10——————————-1960
11 i więcej———————2000

Ruszając się poziomo i pionowo o jedno pole tracimy punktów 100, po przekątnych 141.
Ilość tych punktów jest zwiększona procentowo przez teren na którym się poruszamy: bagna 175%, śnieg i piach 150% i
125% teren górski (twierdza). Inne rodzaje terenu nie wpływają na ruch. Mistrzowska umiejętność znajdowania drogi anuluje te kary. Wszystkie jednostki mają swój rodzimy teren co oznacza, że jeżeli wszystkie jednostki w armii bohatera są rodzime dla danego terytorium kara ruchowa jest anulowana. Jest to szczególnie ważne dla bohaterów Twierdzy, Cytadeli i Fortecy. Pamiętajmy o tym gdyż nie chcemy tracić cennego ruchu dla posiadania paru rusałek czy szkieletów. Dodatkowo, posiadanie chociaż jednej jednostki Nomada anuluje karę za poruszanie się po piasku dzięki ich umiejętności specjalnej. Drogi działają tak samo jak rodzaj terenu tylko odwrotnie i redukują ilość wydanych 100 lub 141 punktów na każdy ruch.
Piaskowe 75%, żwirowe 65% i brukowane 50%. Czyli robiąc jeden poziomy ruch po piaskowej drodze tracimy punktów 75.

Bonusy z artefaktów i umiejętności logistyki i nawigacji nie kumulują się, a więc procentowy bonus logistyki zawsze odnosić
się będzie tylko do bazowej ilości punktów ruchu. Artefakty dodają stałą ich ilość:

-Buty +600 na lądzie
-Rękawice +300 na lądzie
-Naszyjnik +1000 na wodzie
-Czapka kapitana +500 na wodzie

Finalnymi czynnikami są Stajnie i Latarnia, które dodają stałą ilość punktów ruchu do końca tygodnia od momentu ich odwiedzenia, stajnie +400 punktów, a latarnia +500.
Ano i jeszcze skrzydła anioła, które działają na bohatera jak gdyby był ciągle pod wpływem czaru lot. Bohater taki nie dostaje żadnych kar za rodzaj terenu na jakim się znajduje i może „stanąć” wszędzie, a już na pewno Ci na głowie.

Reasumując. Bohater z samymi jednostkami o szybkości 11+ będzie posiadał 2000 punktów ruchu. Z mistrzowską logistyką 2600 (2000+30%). 20 levelowy Kyrre/Gunnar/Dessa z mistrzowską logistyką będą posiadać tych ruchów 3200 (2000+(30+(5×20)%)%) Teraz gdy takiemu Gunnarowi dodać jeszcze buty i rękawice punktów tych wyjdzie 3200+600+300=4100! Czyli poziomo będzie mógł wykonać 41 ruchów.

Tyle jeżeli chodzi o ruch w Herosach 3.
Inb4: Nie daje jebania o błędy interpunkcyjne i matematykę.
posiłkowałem się angielska herosopedią